Game on! – Játékosítás a toborzásban

 

Pár éve létezik még csak a fogalom, mégis a munkaerőpiac jövőjének meghatározó részeként tekintenek rá. Mi is a gamification, miért van létjogosultsága a munka világában és milyen új lehetőségeket ad számunkra a játékosítás?

 

Gamification-nek vagy játékosításnak nevezzük azt a folyamatot, amikor játékelemekkel ruházunk fel egy alapvetően nem játékos közeget. 2010-ben a DICE konferencián vázoltak fel először egy olyan jövőképet, melyben rutinfeladataink – a fogmosástól kezdve akár a testmozgásig – mind mind játékosítva lesznek. Egy évvel később megszületett a gamification kifejezés is, melyet eredetileg a marketing és az IT kontextusába helyeztek.

 

Kialakulásának erős generációs indíttatása is volt, mivel a digitális környezetben nevelkedő Y és Z generáció megjelenve a munkaerőpiacon rávilágított, hogy a régen bevált motivációs eszközök az ő esetükben mit sem érnek. A játékok által azonban olyan belső motivációs folyamatok indulnak el, melyek hatékonyabbá, élvezetesebbé teszik a feladatokat.

gamification2

A toborzás területén több helyen használták már a gamificationt bizonyított sikerekkel. Az amerikai hadsereg létrehozott egy játékot, ami bővítette a fiatalok katonai ismereteit, felkeltette érdeklődésüket és egyszerűbbé tette a szolgálatra való jelentkezést is. A MOL játékában egyetemisták tudhattak meg többet az olajipar egészét illetően, kezdve a kőolaj megtalálásától, kitermelésén keresztül a piaci értékesítésen át.

A PwC Multipoly nevű versenyében szintén a felsőoktatásban tanulók vehettek részt és ismerhették meg a vállalat egészét, értve itt a helyszíneket, kollégákat, folyamatokat… mint egy online munkahely szimulátorként működött a játék.

A SpingMe nevű alkalmazás már a vezetők feladatát könnyíti meg játékosított megoldásával, ami mutatja a gamificaton potenciálját az e-learning folyamatokban is. A vezetők emlékeztetőkön, kihívásokon, minijátékokon keresztül involválhatják a szükséges tudást, napi minimális időráfordítással.

 

A fenti példák mutatják, hogy a gamification bár még gyerekcipőben jár nagyon is van létjogosultsága a modern üzleti világban. A tanulást, a beilleszkedést, a hatékonyságot, a generációk közötti egyre nagyobb szakadékot, motivációs problémákat mind mind meg tudunk oldani a segítségével. A kulcs a játékosítás megfelelő használata, tiszta célok meghatározása és az eredmények mérése. Motiváció, ebben nagyon hatékony a gamification.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

17 − one =